Reklamační řád
Kupující je povinen dodané zboží bez zbytečného odkladu prohlédnout a o případných zjištěných vadách do 5 dnů informovat prodávajícího.
Oznámení o zjištěných vadách musí kupující učinit písemně (e-mailem) do 5 dnů od převzetí zboží. V písemném oznámení musí kupující uvést zjištěné vady. Popsat, o jaké vady se jedná a jak se projevují. Písemné oznámení kupující odešle do sídla prodávajícího.
K reklamaci je nutné předložit kopii faktury a doklad o dodání a zaplacení zboží, jehož vady jsou reklamovány.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů, stejně jako škod způsobených chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
Prodávající se zavazuje informovat zákazníka nejpozději do tří dnů od obdržení reklamace, o způsobu vyřízení reklamace.
Záruční doba
- Záruční lhůta našeho zboží je 24 měsíců, pokud není uvedena delší. Záruka přesahující 24 měsíců a její podmínky jsou popsány na záručním listě.
- Záruční doba běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Záruční doba na poskytnutou službu (opravu) je 3 měsíce.
Právo spotřebitele na reklamaci vadného výrobku nebo služby
- O reklamaci výrobku rozhoduje vedoucí prodejny nebo její zástupkyně v jednoduchých případech ihned, ve složitějších po konzultaci s autorizovaným servisem. Oprávněnou reklamaci, včetně odstranění vady, je společnost povinna vyřídit nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace.
Uplatnění reklamace
- Reklamované zboží zašlete společně s kopií dodacího listu, záručního listu a průvodního dopisu se stručným popisem vady a uvedením Vašeho kontaktu na naši adresu:
Zlatnictví Niké
Krkonošská 16
543 01 Vrchlabí 1
- Prodávají je povinen spotřebiteli vystavit písemné potvrzení, kde bude uvedeno datum, kdy spotřebitel právo reklamace uplatnil.
- Reklamaci je možné uplatnit poštou/osobně ve Zlatnictví Niké.
- Každou reklamaci vyřizujeme bez zbytečného odkladu a o jejím průběhu zákazníka informujeme buď telefonicky nebo e-mailem.
V žádném případě nezasílejte zboží na dobírku! Takové zásilky nebudeme přebírat!
Předmět záruky
- Společnost poskytuje spotřebiteli záruku, že prodávaný výrobek je bez vady, a že v záruční době se neprojeví skrytá vada.
- Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení výrobku a na jeho části způsobené obvyklým používáním výrobku.
- Záruka se nevztahuje na vady a poškození výrobku způsobené spotřebitelem, např. mechanickým působením na výrobek (např. náraz, úder, přetržení, zlomení), chemickým působením, nesprávným používáním výrobku, které jsou v rozporu s návodem (např. vniknutí vody do hodinek, které nejsou deklarovány jako vodotěsné, porušení vodotěsnosti nesprávným zacházením, apod.)
- Životnost šperků není shodná se záruční lhůtou, ale závisí na frekvenci a způsobu používání, ošetřování a celkovém zacházení se zakoupeným šperkem.
- Náhlá oxidace zlatých šperků není způsobena špatnou ryzostí, ale může být důsledkem zvýšeného užívání léků, zhoršením zdravotního stavu či oslabením imunity.
- Záruka se vztahuje na vady, které vznikly v průběhu záruční doby prokazatelnou chybou výroby, technologického postupu nebo skrytou vadou materiálu. Záruka se nevztahuje na vady šperku vzniklé v důsledku opotřebení způsobeného obvyklým užíváním (viz. zákon č. 136/2002 Sb. paragraf 619, odst. 2) jako jsou např. poškrábání, otěr zlacení apod.
- Záruka se nevztahuje na vady šperku způsobené nevhodným a neodborným zacházením nebo mechanickými vlivy, jakými jsou např. přetržení řetízků a náramků nebo jejich natažení, vypadnutí kamene v důsledku deformace prstene apod.
- Reklamaci šperku je nutné uplatnit bezodkladně, neboť používání vadného nebo poškozeného šperku může způsobit zvětšení vzniklé vady, popř. nenávratné zničení šperku.
Vyřízení reklamace
Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30-ti dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace v této lhůtě má spotřebitel právo na výměnu věci za stejnou novou bezvadnou věc, nebo může od smlouvy odstoupit. Výběr mezi výměnou věci a odstoupením od smlouvy náleží spotřebiteli.
Vrácení peněz
- Kupující má právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud jde o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží a nepožaduje-li kupující výměnu věci, může od kupní smlouvy odstoupit a budou mu vráceny peníze do 30 dnů od odstoupení od smlouvy na jeho bankovní účet.
- Po uplynutí záruční doby nárok na uznání reklamace zaniká.